Aktuális szép szavak

Ne hamvakat őrizz; a lángot vidd tovább!

 

Amit a mai nők szépségápolás címén magukkal művelnek, azért egy használtautó-kereskedőt lesittelnének!

Egyszer ez is elkészül...

Rodrigó és Pamela
Vékony jégen táncoló vodkás gyilkos
Akik kilóra megvettek
Békából griffmadár
Szállj Saabadon

Címkék

911 (1) Citroen (1) Cosworth (1) Dell (2) DS (1) E6320 (1) EliteBook (1) Ford (7) Ford Sierra (2) Ghia (1) használtautó (2) hoax (1) HP (1) Latitude (2) Lenovo (2) Nikon (1) Nissan (1) notebook (1) Opel (1) Porsche (1) Senator (1) Sierra (8) Szépségkirálynő (1) találkozó (2) ThinkPad (2) X200 (1)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Retropartyzánok, 2013. április 27.

lasko_86 2013.05.12. 08:00

Miután a kegyetlen sors távol sodort újdonsült szerelmemtől, a BMW 2002ti-től, lőttem még pár képet a Sierráról, majd egy kisebb konvojban Csepelnek vettük az irányt. A Retropartyzánok rendezvényének hangárjába viszont már egyedül léptem be; a többi Sierra útközben lemaradt, és Márknak is elég volt ennyi a négykerekű őrületből egy napra. Bár ahogy elnéztem, másnak is, ugyanis szombat délután nem sokat kellett lökdösődni az öreg épületben, ha bármihez oda akartam férni.

00.0.jpg

Márpedig oda akartam férni, mondjuk a hatajtós 760-as Volvóhoz, vagy a szintén ritka madárnak számító 780-ashoz, amely már régóta kötelező kelléke bilibe lógatott kézzel szövögetett álmaimnak, melyekben a jómódú kicsién stricis fehér öltönyében, kalapja árnyékában valami jóféle szivarral játszadozva belép a fűtött garázsba, a Citroën SM és a Lotus Elite közt pedig Bertone kockájának is megereszt egy kaján vigyort, persze csak úgy visszafogottan, ahogyan az urak szokták. De nem mondom, szép volt a vonatfütty hosszúságú 240-es Volvo is; ha majd egyszer nedvességtől összeaszott kezeim kifordulnak a biliből, s körülnézve konstatálnom kell, hogy a fentiek elérésére belátható időn belül vajmi kevés esélyem van, ugyanis fedél sincs a fejem fölött, na, akkor majd erősen fontolóra veszem újdonsült rezidenciámmá választani valami hasonlót, tudják, az autót, aminek a motorháztetején Peking pingpongolimpiát rendezhet, miközben az utasterében észrevétlenül megbújik New York és testvérvárosainak lakossága, no meg azok rokonai, és azoknak is a rokonai, akik véletlenül magukkal viszik a haverjaik haverjait is, én pedig... nos, én a csomagtérben berendezek egy kis hálószobát, gardróbot, valami alapszintű konyhát és fürdőszobát, a maradék három Oroszországnyi területtel pedig még kitalálom, mi a rákhoz kezdjek.

01.jpg02.jpg03.jpg

Ha a Volvók kint voltak, a másik svéd tábor sem maradhatott ki: a saabosok egy fehér 900-assal, egy Inca felniken ücsörgő 99 turbóval és egy military-zöld 96-tal tették tiszteletüket a rendezvényen. Utóbbi történetét az Így szeresd a Saabod Drím kám trú rovatában videón követhetjük nyomon. Az autó orrában egy Ford-származék V4-es blokk dolgozik, melyre annak idején komoly tesztelést követően esett a svédek választása, a V4-es Saab létezését azonban a bemutatóig igyekeztek titokban tartani – több-kevesebb sikerrel. A típus megbízhatóságának és strapabíróságának köszönhetően a raliversenyeken is remekelt, 2011-ben pedig rekordot állítottak vele a Bonneville-i sóstavon, amikor is egy gyári kasztnival szerelt autóban Alex LaFortune 177,2 km/h-s sebességet ért el - mindezt a 750 köbcentisek kategóriájában.

04.jpg05.jpg

A kívül-belül bordó (és nem mellesleg mások által már korábban tesztelt) 99 turbo oldalablakán a felirat újabb érdekességre mutatott rá: 1978-ban a Saab ezzel a típussal megalkotta az első sorozatban gyártott, feltöltött motorral szerelt családi autót. A szebb napokat látott márka egyébként soha nem a kitaposott ösvényen való bandukolásáról volt híres: nevükhöz megannyi fejlesztés és szabadalom fűződik, melyekre egy egyszer talán elkészülő (de mindenképpen tervbe vett) cikkben bővebben kitérek majd.

06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg

A rendezvényre látogatók találkozhattak még helyben szétborított Zaporozseccel, fiatalabb és vénebb Trabantokkal és Wartburgokkal, Skodákkal minden mennyiségben (köztük a cseh Alfa GTV6-tal, a Rapiddal is), kint virított az ország egyetlen OT-s Barkasa, no meg a kívül-belül kék, hátul még Mustang-lámpás Polski Fiat 125p is.

10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg

Akik viszont igazán nagyon tudtak még durrantani, azok kétségkívül a zsigulisok voltak. Hogy az OT-s Ezeröcsi volt-e a nagyobb látványosság, vagy az ikerlámpás kombi, ami igazából nincs is (illetve de, keringenek mendemondák három darab gyári példányról), esetleg a rendkívül ötletesen, V alakban, mintegy akkor és mostként egymás mellé állított két 03-as vitte a pálmát, melyek közül az egyik kicsattanóan friss, a másik pedig egy csöppet fáradtabb volt, azt mindenki döntse el maga. Nekem mindenesetre személyes kedvencem a Devil Tuning-féle, króm felnikre és peres gumikra támaszkodva az aszfaltot súroló, egyébként teljesen széria gombszemű Zsiguli volt.

17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg21.2.jpgby Baglyas ©
22.jpg

Eleinte a lézengést és a viszonylag kevés autót látva kissé flegmán szaladtam végig a csarnokon, aztán valahogy mégiscsak belekezdtem egy újabb körbe. Majd még egybe. Mert bár éreztem, hogy ez most apáink és nagyapáink szép emlékeiről, és azokról a valaha volt hű – vagy épp ellenkezőleg: gyakran elátkozott, problémás – társakról szól, akikre az én generációm már sokkal inkább szürke eminenciásokként tekint, mintsem ünnepelt sztárokként és vágyaink netovábbjaként, szép lassan rájöttem, hogy a sorok közt számomra is tekintélyes mennyiségű finomságot rejtettek el a rendezők. Talán egy kicsit másképp, talán egy kicsit szerényebben, de korántsem öncélúan és tartalom nélkül.

Címkék: találkozó Sierra Ford

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vasduda.blog.hu/api/trackback/id/tr965281222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása