Aktuális szép szavak

Ne hamvakat őrizz; a lángot vidd tovább!

 

Amit a mai nők szépségápolás címén magukkal művelnek, azért egy használtautó-kereskedőt lesittelnének!

Egyszer ez is elkészül...

Rodrigó és Pamela
Vékony jégen táncoló vodkás gyilkos
Akik kilóra megvettek
Békából griffmadár
Szállj Saabadon

Címkék

911 (1) Citroen (1) Cosworth (1) Dell (2) DS (1) E6320 (1) EliteBook (1) Ford (7) Ford Sierra (2) Ghia (1) használtautó (2) hoax (1) HP (1) Latitude (2) Lenovo (2) Nikon (1) Nissan (1) notebook (1) Opel (1) Porsche (1) Senator (1) Sierra (8) Szépségkirálynő (1) találkozó (2) ThinkPad (2) X200 (1)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Így készíts húsvétra karácsonyi videót!

lasko_86 2014.01.06. 16:00

A bevallottan hatásvadász cím persze hordoz magában némi barokkos túlzást, ugyanis a kisfilm január hatodikára elkészült – sőt, valójában egy kicsivel előbb is, de karácsonyi videót vízkereszt napján közzétenni még mindig kevésbé elvetélt ötlet, mint előtte bármely januári napon. Ha igazán szőrszálhasogatók akarunk lenni, akkor persze a karácsonyi képzavart illetően is moroghatunk egy csöppet, hisz nálunk a nagypocakú jó két héttel korábban jön, mint a tengerentúlon, de végül is a konfettizáporral kísért merrikrisszmászolás elmaradt, így ezen is felesleges hőbörögni. Csapjunk is inkább a közepébe; hölgyeim és uraim, ismerkedjenek meg a Mikulás legsötétebb titkával! Íme:

Aki pedig a hogyan készült mesére is kíváncsi, ne tétovázzon, kattintson tovább!

Rögtön az elején köszönetet kell mondanom a Karda Ruhaszalonnak – külső segítség ugyanis kizárólag egyetemi csoporttársam részéről érkezett, mégpedig a buggyos mikulásruha személyében. Neki nem kell, mert csak mikulás-motorozáskor kerül elő, én pedig biztosítottam, hogy a legközelebb esedékes kiruccanásig mindenképpen visszaszolgáltatom a hacukát, úgyhogy megkaptam, használjam belátásom szerint.

Az első akadály letudva, most jön a neheze. December 23-ról 24-re virradó éjszaka kaptam észhez, izzítottam a Sierrát, és indultam a harcba. Vészforgatókönyv szerint, improvizálva ügyködtem, ugyanis a nagy durranás, hóval, rénszarvasokkal és hülyegyerekekkel hó és érdeklődés hiányában valahogy elmaradt. Egyedül voltam, hidegem volt, meg egy Sierrám új termosztáttal, videó rögzítésre pedig egyedül egy immáron hároméves konstrukciójú telefon, a Motorola néhai nagy dobása, az Atrix 4G – csúnyábbik nevén MB860 – állt rendelkezésemre. Adva volt tehát másodpercenként 30 képkocka, 1280x720 pixeles felbontáson, mindenféle képstabilizátoros-csodaérzékelős humbug nélkül. A telefonnak egy nagy előnye mégis van a legtöbb fényképezőgéppel szemben: nem kell kivenni az akkut a töltéséhez. Ami pedig nagy szerencse annak fényében, hogy a LED vakuval támogatott videózás valószínűleg nagyjából fél óra alatt nullára szlopálta volna az egyébként tekintélyesnek mondható, 1930 mAh-s egységet. Szerencsére a ThinkPad X230-ban viszont hatcellás akku biztosítja a nyugodalmas használat esetén akár bő tíz órára is elegendő delejt, így kettejük házasságából hamar megszületett az egész estés videó-felvételre alkalmas eszköz.
Önmagában ez persze semmit sem ér; valahogyan rögzíteni is kell a telefont. Ebben egy Nokia CR-115 autós tartó sietett segítségemre. Valamiért szeretem ezt a típust; egyszerű, masszív, minőségi, mégis olcsó, és tökéletesen teszi a dolgát. Miután az előző darabnak életem első – és remélhetőleg utolsó – Bëlga koncertje alatt egy üres benzinkanna, egy póló, egy rövidnadrág és a Diesel keretes messzinéző szemüvegem társaságában lába kélt a Nissanból, tisztességes olcsójános módjára körbenéztem bár a Vatera kínai kütyü szekciójában, de végül ismét a jól bevált Nokia tartó mellett döntöttem.

Ezzel tehát a telefon rögzítése megoldva; néha persze ki kellett másznom lencsét törölgetni, és olykor mintha a fagypont körüli hőmérsékletben való megszellőztetést is zokon vette volna egy csöppet a hardver, de összességében hozta az elvárhatót.
Nemcsak az autón kellett azonban rögzíteni a kamerát; a külső felvételek készítésekor szerencsétlenkedtem mindennel. Az első másodpercekben látható ajtócsukáskor kézből próbáltam kitartani a telefont, ez úgy tizenhatodjára sikerült is. Amikor átmentem fölötte, akkor épp a kis Berner szerszámos készleten támasztottam ki, a magasabbról történő videózás pedig egy szék és tetszőleges számú gépész szakkönyv összeszíjazásának köszönhetően jöhetett létre – most persze gonoszul megjegyezhetnénk, hogy végre valami hasznukat is vettem, de ez sajnos nem a könyvekre vetne rossz fényt.

01.jpg

Ennek az egésznek persze az lett a vége, hogy karácsony napján a videóval sehol sem tartottam, cserébe az éjszakázás kifárasztott és megfagyasztott, én viszont fáradtan és taknyosan is újabb felvételeket akartam, melyekre a szokásos karácsonyi családlátogatások miatt napokat kellett várnom.

Miközben a nagyi karácsonyfájáról lelógó üres szaloncukor-csomagolásokat úgy hajtogattuk vissza, hogy telinek tűnjenek, és valaki gyanútlanul rájuk markolva konstatálhassa, hogy ebből bizony ő már nem eszik, azon is volt időm gondolkodni, hogy következő alkalommal milyen cumóval vágjak bele az éjszakába. Mert legyünk őszinték: ez a székes-könyves megoldás még egy újévi mikulástól is nagyon bazári.
Kedvenc nagypocakúnk nekiállt hát gányolni, így lett a földhözragadt felvételekhez egy Zsiguli oldalablaka, kétoldalú ragasztós telefonrögzítéssel, mellé pedig egy agyonragasztgatott fotóállványa, szintén telefon-barát kialakítással.

02.JPG

A felszerelés megvolt, kellett még néhány jól belátható jobbos kanyart keresnem, ahol elsőbbséget nemcsak azért nem kell adnom, mert én jövök a főútról, hanem mert éjnek évadján rajtam kívül nem sok hülye keveredik még arra autóval – ha meg mégis, hát sötét van, a fényekből még a vak is messziről látja, hogy itt nem illendő a gázra rúgni.
A csapatós részeken ezzel túl is voltunk, kellett még pár gyorsítható felvétel innen-onnan, majd újabb két éjszakára kimentem még riszálni – ezúttal nem az autó seggét.

Birtokában voltam végre a teljes képi anyagnak, de politikusnak kellett volna születnem, ha nyugodt szívvel akarnám kijelenteni, hogy túl voltam a nehezén.
Zenét kellett választanom, melyek közül a The Hives Tick Tick Boomja a 30 perc vagy annyi se című alkotás kezdő képsorai óta adta magát – ezzel valójában minden pozitív emlékemet össze is foglaltam a filmmel kapcsolatban. A pampampamot pedig egy kedves ifjú hölgy ajánlotta a figyelmembe, hát gondoltam, miért ne.

Megvágtam a zenét, erre illesztettem a videót (a sentrás-lupós rész vagdalásakor rá kellett jönnöm, hogy fordítva lényegében lehetetlen összehozni a dolgot), sorba szedtem, szükség esetén gyorsítottam, századmásodpercre pontosan illesztgettem a jeleneteket, mentettem az empénégyet, barátkoztam az összképpel, szöszöltem még egy kicsit, ismét mentettem, ismét szöszöltem, tekergettem egy csöppet a mobilos felvételek színvilágán, megint mentettem, és újra, és újra, és újra, és újra…

És hogy számomra mi volt ebből az egészből a legemlékezetesebb? Hát a végeredmény, naná… Meg amikor az első éjszaka, fejem fölött a napfénytetőre erősített telefonnal, a fákra aggatott fények közt csigatempóban gurulva egy kerekesszékben lábatlankodó hajléktalan bácsikát a nagy karácsonyi gumicsikorgatós hangulat közepette megsajnálva hazaindultam, teát főztem, szendvicset készítettem (jó vastagon teliszórva kolbásszal, nehogy még szó érje a ház elejét), majd irány vissza, és a saját kedvességemtől meghatódott arccal átnyújtottam neki a csomagot. Az öreg megköszönte, betette a többi közé, majd elmesélte: fáj a lába, azért jött le. Amúgy itt lakik az emeletes házakban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vasduda.blog.hu/api/trackback/id/tr675965723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása